インテリア・設計をされているGatさんからご紹介をいただき、グラフィックで関わらせていただいたPROJECT。院長先生と直にヒアリングを重ね、イメージを共有していきました。内装に用いられる素材には、真鍮や黒皮鉄や天然木など、時を重ねて味が出る素材を多く使われています。姿が変わっていく物を、また違うものに変化させるのではなく、できるだけ元に近い姿であったり、エイジングを正しく受け止め、自然な姿に整えるという考え方がとても素晴らしく、そうあるべきだと感じました。美容整形の概念をご自身の理念で表現される「美容調律診療所」というコンセプトをDESIGNでも純粋に表現できればと思いました。色はできるだけ持ちいらず、白とダークブラウンと軸にして、院内の素材色の金・銀を用いてブランドイメージを構成していきました。TUNINGという言葉は整える姿なので、様々なニーズに応えあらゆる方向に対してバランスが取れている姿をDESIGNしました。院長先生の想いを明確に伝えるためスッキリと力強いシンボル化を目指しました。
This project was introduced to us by Gat, who is an interior designer, and we were involved in the graphics. We spoke directly with the director and shared our image. The materials used in the interior are brass, black iron, natural wood, and other materials that develop a unique character over time. Rather than changing things that change, we wanted to keep them as close to their original state as possible, accept aging correctly, and adjust them to a natural appearance, which is a wonderful idea and I felt that it was the way it should be. I wanted to express the concept of “Beauty Tuning Clinic,” which expresses the concept of cosmetic surgery through his own philosophy, purely through the design. We used as few colors as possible, centering on white and dark brown, and using gold and silver, the material colors of the clinic, to create the brand image. The word “tuning” means to adjust something, so we designed it to meet various needs and be balanced in all directions. We aimed for a clean and powerful symbol to clearly convey the director’s thoughts.